środa, 31 stycznia 2018

Styczeń - welcome to the Arctic!

Styczeń był dla Aniołków kolejnym zimowym miesiącem nauki. Po przerwie świątecznej przypomnieliśmy sobie nazwy zabawek, opowiadając, co każdy dostał pod choinkę. Przypomnieliśmy sobie słówka: ball (piłka), dollie (lalka), boat (łódka), train (pociąg), game (gra), teddy bear (miś pluszowy).

Po świątecznych wspomnieniach postanowiliśmy wyruszyć w podróż do bardzo odległego miejsca. Odwiedziliśmy Arktykę, by poznać angielskie nazwy zwierząt, które tam żyją. Nauczyliśmy się słówek: penguin (pingwin), polar bear (niedźwiedź polarny), seal (foka), fish (ryby), whale (wieloryb) i polar rabbit (zając polarny). Porównywaliśmy arktyczne zwierzęta z tymi, które mieszkają w lesie i które poznaliśmy jesienią. Uczyliśmy się zadawać pytania "How are you this winter?" (Jak się masz tej zimy?) oraz "Do you like winter?" (Czy lubisz zimę?). Aniołki chętnie odpowiadały, wykrzykując radośnie "I'm wonderful!", gdy wcielały się w arktyczne zwierzątka, lub "I'm sleepy", gdy wypowiadały się w imieniu leśnych zwierząt (np. misia brunatnego). Naszym zimowym zabawom towarzyszyła nowo poznana piosenka "Snow Dance".



Zwiedzając Arktykę, Aniołki poznały nie tylko nazwy tamtejszych zwierząt, ale też ich zwyczaje i to, co lubią robić. Dzieci opisywały obrazki, na których pingwin wykonywał różne czynności, używając konstrukcji w czasie present continuous: Penguin in sleeping (pingwin śpi), penguin is drinking (pingwin pije), penguin is dancing (pingwin tańczy), penguin is singing (pingwin śpiewa), penguin is watching TV (pingwin ogląda telewizję), penguin is eating (pingwin je). By uprzyjemnić naukę, graliśmy w grę polegającą na łowieniu rybek, na których przedstawione były czynności wykonywane przez pingwinka.



 

Poznaliśmy też bardzo ciekawskiego pingwinka o imieniu Pipkin oraz słuchaliśmy o jego przygodzie opisanej w książce "How big is a million?". Książka pomogła nam zrozumieć, jak duże są niektóre liczby i przede wszystkim odpowiedziała na pytanie Pipkina, jak duży jest milion.

 

Gdy już pożegnaliśmy się z pingwinami, przyszedł czas na bliższe zapoznanie się z misiami polarnymi. Te z kolei pomogły Aniołkom nauczyć się angielskich nazw sportów zimowych: ice skating (jazda na łyżwach), snowboarding (jazda na snowboardzie), skiing (jazda na nartach), playing hockey (gra w hokeja), sledding (jazda na sankach). Dzieci dowiedziały się też, że misie polarne uwielbiają lepić bałwana - building a snowman oraz urządzać bitwy na śnieżki - snow fight. Aniołki były zachwycone wspaniałymi materiałami z bloga Head Full of Ideas :)




Ku zaskoczeniu dzieci okazało się, że nie tylko zwierzęta mieszkają w mroźnej krainie. Poznaliśmy słówka: eskimo (Eskimos), igloo (igloo) oraz dog sled (psi zaprzęg). Aniołki wykonały też piękne prace przedstawiające Eskimosów.



 Podczas podróży po Arktyce przypomnieliśmy sobie, jak opisuje się pogodę. Aniołki codziennie opowiadały, jaka pogoda jest za oknem (a nieraz zmieniała się ona w zwrotnym tempie ;)) oraz porównywały ją z pogodą na Biegunie Południowym: It's rainy today! (Dziś pada deszcz!) It's not rainy in the Arctic! (W Arktyce nie pada deszcz)  It's snowy in the Arctic! It's cold in the Arctic! (W Arktyce pada śnieg i jest zimno). W opisywaniu pogody pomogła nam nowa piosenka "How's the Weather" z kanału Maple Leaf Learning.

Kolejny miesiąc upłynie nam pod znakiem balów karnawałowych i postaci z bajek, wspaniałych piosenek i pięknych historyjek. Do zobaczenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz